izbor in besedilo: Špela Rogel
V idilični naravi nedaleč od našega glavnega mesta si je mlada družina ustvarila dom, ki je kot iz sanj. V hiši, izdelani po principih naravne gradnje iz lesa in ekoloških materialov, si je uredila udobno in sodobno zatočišče, ki obenem spodbuja bivanje v tesnem stiku z naravo. Ta skozi velike steklene površine pronica v vsak kotiček hiše, ki svojim prebivalcem omogoča razkošje slikovitih pogledov na okolico. Objekt, grajen iz lesa, izoliran s slamo in ometan z ilovico, je zasnoval arhitekt Peter Rijavec, interier, ki izvrstno dopolnjuje arhitekturo in vsakodnevno življenje štiričlanske družine pod krošnjami dreves, pa je delo Tine Rugelj in Urške Škrap s sodelavkama Brino Vizjak in Majo Laurence. Studio Tine Rugelj je lani za oblikovanje interierja hiše ZS prejel nagrado BIG SEE Interior Design Award.
Dvoetažna hiša je umeščena ob velik vrt z visokimi starimi drevesi, pod katerimi se vije potok. Od tod se razpre romantičen pogled daleč naokoli po slikoviti nepozidani gričevnati pokrajini. V prostorno notranjost hiše vstopimo skozi vhodno vežo z veliko garderobo, ob katero so umeščeni WC za goste in servisni prostori s pralnico. Že ob vhodu se pogled usmeri v razkošen svetel dvovišinski bivalni prostor, ki skozi skoraj popolnoma stekleno fasado seže še naprej, v zelenje in veje dreves. Tloris osrednjega bivalnega prostora je odprt in krožno zasnovan. Njegovo jedro predstavlja markantno leseno stopnišče, okoli katerega so nanizani dnevni bivalni prostori: kuhinja, jedilnica, dnevni kot s kaminom ter knjižnica in igralnica. S panoramskimi stenami se bivalni prostor tudi fizično podaljša na leseno teraso, ki poteka po celotni širini pritličja in se nadaljuje na vrt. Teraso in fasado pred padavinami, žgočim soncem in pregrevanjem ščiti velika previsna streha. To podpira le par lesenih stebrov, ki s svojo abstraktno obliko posnemata debla in krošnje dreves na vrtu.
V nadstropje hiše so umeščeni intimni prostori družine – otroški sobi, spalnični ensuite, kabinet in kopalnica. Večina prostorov ponuja neoviran pogled skozi zastekljeno fasado, hkrati pa jih od bivalnega prostora ločuje le galerijski hodnik. Tu nas pričaka še lepši razgled. S te višine namreč s pogledom še lažje zaobjamemo stara drevesa na vrtu in gozdnata pobočja v daljavi.
Priznana arhitektka in oblikovalka Tina Rugelj pove, da je bil največji izziv pri snovanju interierja v vsakem prostoru in kotičku hiše zagotoviti pogled na najdragocenejši atribut lokacije – neokrnjeno naravo. Zato je ekipa veliko pozornosti posvetila centralno umeščenemu stopnišču, ki bi lahko ob napačnem oblikovanju zaprlo vedute in razdelilo bivalni prostor na dva dela. Zasnovale so tehnično kompleksno samonosno leseno stopnišče, ki je eno najtanjših te vrste. Za brezhibno rešitev, ki bi zadostila njihovim zahtevnim oblikovalskim kriterijem, so stopnišče naslonile na konstrukcijo iz tankega črno obarvanega jekla in lesa, ki opravlja tudi vlogo polic, delno pa stopnišče visi s stropa, obešeno na jekleno ograjo.
Pri snovanju interierja je bila arhitektkam v navdih vidna lesena konstrukcija hiše – niso je želele skriti ali prebarvati, temveč so jo hotele poudariti in dopolniti z drugimi materiali. Prav tako so želele ohraniti in nadaljevati koncept naravne gradnje. V notranjosti so tako uporabljeni kakovostni naravni materiali, zlasti veliko lesa. Večinoma sta to oljen masivni hrastov les in hrastov furnir. Dopolnjujejo ju različne stenske in stropne obdelave iz apnenih ometov in drugih ekoloških premazov.
Izbor barv in materialov sta narekovali obstoječa lesena konstrukcija hiše in okoliška narava. Barvna shema je umirjena, prevladujejo bela, siva, zelena in naravni odtenek lesa. Središče odprtega bivalnega prostora je kuhinja z veliko vinsko vitrino. Za leseno jedilno mizo lahko udobno sedi do osem ljudi, sedežna garnitura pa je večnamenska in obrnjena v obe strani: usmerjena je lahko proti televiziji, kaminu ali gozdu. Pri zasnovi opreme so se arhitektke držale vodila, da je mizarsko narejena oprema lesena ali bela, kovinski deli in luči pa črni. Tako so ustvarile prijeten kontrast, ki interierju vdahne sodoben, svež videz. Tapetniška dela, stoli in sedežna garnitura so v zelenih odtenkih in v sozvočju z naravo.
Posebna pozornost je bila namenjena tudi zasnovi osvetlitve. Dvovišinski prostor z visokim stropom je zahteval posebno skrbnost z dodatno osvetlitvijo sten. Prav tako je s svetili, kjer je to mogoče, poudarjena lesena konstrukcija. Za osvetlitev jedilniške mize je bil izbran poseben trio lestencev iz furnirja. Ti so kot lampijoni, ki visijo z visoke krošnje drevesa. Oblikovala sta jih arhitekta Nives Kalin Vehovar in Franci Vehovar v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Brezčasni oblikovalski kos, ki danes predstavlja eno od ikon slovenskega oblikovanja, čudovito dopolni celotno zgodbo interierja.
Projekt
ime projekta: Hiša ZS interier: Studio Tina Rugelj (Tina Rugelj, Urška Škrap) sodelavci: Brina Vizjak, Maja Laurence arhitektura: Peter Rijavec fotografija: Janez Marolt leto načrtovanja: 2017-18 leto izvedbe: 2018 površine: cca. 300 m2 |
Izvajalci: Izvedba naravni gradbeni material: Gnezdo Podjetje Gnezdo je pri tem projektu sodelovalo: Mizarstvo: Pohištveno mizarstvo Damjan Hočevar s.p. Pohištveno mizarstvo Damjan Hočevar s.p. je družinsko podjetje, ki se že več kot tri desetletja ukvarja z izdelavo pohištva po meri, ki temelji na tradiciji, znanju in izkušnjah. Stremimo k temu, da je pohištvo trajnostno zasnovano, da nudi največjo funkcionalnost, udobje in enostavno uporabo. Pri izdelavi uporabljamo le skrbno izbrane in kakovostne materiale, ki trajajo, vse z namenom, da bi pohištvo lahko služilo več generacijam. |
Načrti